Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.11.2013 14:00 - За автомобилите
Автор: achoachev Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1010 Коментари: 0 Гласове:
1



 25.11.2013

Винаги  съм се  чудел  има ли смисъл  да се водят  дневници  и  все пак  се захващам за „перото”.Наскоро  прочетох интересна мисъл:”Ако  можеш  да не пишеш-не пиши!”Не съм  сигурен дали  мога или  не и  защо  го  правя.Все пак ми се иска  да споделя  мислите занимаващи  съзнанието  ми  и  загнездили  се там без да ме питат.Не мога да кажа ,че  това са неща  тормозещи  само мен или  са с нещо  интересни.Прости  ежедневни  облачета  в иначе  относително безоблачния  ми  живот.Така  де-вече  карам  щестдесетата  си  година  и  слава  богу  повечето то  зъбите  ми са   в устата  (по-точно  без  един,някои  са  заменени с мостове)  .Освен  баналните  за възрастта  хипертония (имам я от  11 години  )  и  диабета,за които  казват че са ми по наследство ,друго  не ме тормози.Вече  35 години  живея  с една и съща  жена,имам  две деца  и  един  внук,родителите ми  са живи  -дай  боже всекиму.И все пак ,така ли  толкова няма за какво да се кахъря? 

 

Има разбира  се .Няма нищо  по-досадно от ежедневните,дребните ,битовите неуредици.Всяка сутрин  водя  внука си на училище-разстоянието от дома ни  до школото е около  два километра.Би могло да се ходи  пеша-правим  го,но вечер,след занятията,сутрин  първокласникът е още сънен  и не му се върви,разбирам  го и това не е глезотия-както ме обвиняват често дъщеря ми и майка й (т.е. съпругата ми).Жените  в нашето семейство са по-пуритански  настроени.Как се справяме?

 

Един от вариантите е с колата-„да ама не” (както каза навремето Петко Бочаров).Това са баналности,но  след като ми стъжняват  ежедневието ще  пиша за тях.Претоварването на трафика  в  пиковите  части на денонощието  е  ежедневие  днес  в  по-големите  градове и никой не се впечатлява от него,но все пак.Ще започна с това ,че  не винаги успявам без напрежение да се измъкна от  паркинга -налага се да се правят   няколкократно  маневри .   За  ужаса  да  се  кара  кола  в    час  пик  е писано  много.Едва ли аз съм този,който ще промени нещата.Но все пак.Как  могат датчаните например да използват  навсякъде където е възможно  велосипеда например.Как се случи така,че   ние  от  магарето  и коня  без да преминем през  междинните етапи  (велосипед,мотопед,мотоциклет) се качихме направо на  колите.Аз познавам хора,които ако можеше щяха и в тоалетната да ходят  с колата си.Как може да се обясни ,че  в държава като  нашата,която  е  на такова позорно  място по благосъстояние не само  в  ЕС,а и  зад пределите му  ,масово се купуват коли  (в последно време все по-  нови)  и  се карат  с повод  и  без повод.Накъде бързат всички  с мръсна газ-дали  икономиката ни изисква ежедневно  огромни маси от автомобили да препускат напред –назад,какво толкова неотложно  важно  правят тези,които са зад волана?Как се случи така,че  автомобилите  победиха хората.Навсякъде  се паркира по тротоарите и пешеходецът  е  натикан  в  небитието?Спомням  си когато внукът  ми  бе  още  в  бебешката  количка     и  ние   се опитвахме да се предвижваме  из града.Нямаше  място  където да можем да минем без да се  изложим  на опасност  да ни прегази  профучаващ  покрай нас подивял  шофьор  на който или  жената не беше  му пуснала през нощта,или не беше още изтрезнял , или  го  беше наругало началството.По тротоарите  навсякъде бяха   паркирани    коли-нови,стари,спрени  от движение -всякакви.

           

Продължавам  с това какво се случва след като  все пак достигнем до училището.Там също  е  натъпкано с коли,повечето все лъскави   и  огромни , тъй като  школото е в центъра на града и се счита  за престижно,а  повечето   притежатели на лъскави  возила  по принцип  имат комплекс откъм образованост (много малка част от тях имат сносна грамотност  ,просто  в такова време живеем ) и много държат да си избият комплекса чрез децата.Отново ще се отклоня- защо  повечето  ново изпечени  богаташи  си купуват колкото се може  по-огромни и мощни коли ?Ако  имат толкова много пари  защо  не  направят нещо  по-просто-да си купят  например две  коли-едната  за  пътуване извън града (макар,че  и там много мощният  автомобил  не е нужен,аз  виждам  как  се измъчват  те  при ограниченията на скоростта  и се опитват  да  излъжат камерите  и  полицията  , макар  за малко  да  изпробват  възможностите  на  автомобила  си).А в претъпкания  град  да се движат (ако толкова много им се иска да са на 4 колела )  с нещо  по-малогабаритно  и  маневрено,като  SMART  например.

           

Да продължа  с това какво се случва  около  училището.Повечето  коли спират за малко ,колкото  да слезе   детето  с  този,който  ще го заведе в училището  ,  след това колата  потегля .Добре  ако не трябва да се чака   завръщането на  съпровождащия детето  ,но ако  не е така, шофьорът  търси  трескаво къде да спре и да изчака.Практически е възможно  това да се случи ако  се  пристигне  с 10-15 минути  по-рано ,т.е.  в този район  живеещите  не паркират  автомобилите  непосредствено пред училището (там има много нови  жилищни  сгради  със  свои  гаражи ).И  въобще  , в центъра на града  става невъзможно  да се паркира   в час  пик  и  през целия  ден  до вечерния  пик.Какво  означава това,както вече писах  по-горе  ,огромни  маси  от хора  и  автомобили  се носят   всеки ден  сутрин и вечер  от единия  край на града до другия,като в повечето случаи в колата  пътува само  шофьорът.Съгласен съм,че   всеки  пътува  на такива разстояния  тъй като  не е намерил  работа по-близо до дома си,но  защо  трябва да се придвижва  по този начин.Градският  транспорт  се подобрява  непрекъснато,макар и плахо започнаха да се появяват  велосипедни  алеи,друг е въпросът  колко се съобразяват  с тях.Пред  училището  също има такава алея,но  върху нея  редовно паркират автомобилите.

           

А сега  за да  не излезе,че  аз съм  безгрешен  ще  кажа,че ние     се опитахме  да  пътуваме  с  автобуса (спирката  е   пред   входа  ни).Отблъсна ни  това,че  той беше  винаги  претъпкан  и  аз  трябваше  да  избирам  между  претъпкания  автобус  и  претъпкания  паркинг  пред  училището - аз избрах  все  пак  паркинга  и колата.Защо  ли-ами  и  аз  съм  българин  и  нищо  нашенско  не  ми е  чуждо .Предпочетох  вместо  да  закаля  внука си  и  го  убедя  сутрин  да  ходим  пеша  до  училището  да  се  подчиня  на  мързела  и    включа  в  процеса   жена  си  ,която  сега играе  ролята  на  водещия  детето  до  училище  ,а аз  в  това  време   търся  място  да  спра  и  да  я  изчакам,което  съвсем  не  е  лесно.          




Гласувай:
1


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Спечели и ти от своя блог!
Няма коментари
Търсене

Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031